الگوریتم اینستاگرام در سال چگونه کار می‌کند؟ (سال 2020)

0
1179
الگوریتم اینستاگرام

اینکه الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ چگونه کار می‌کند؟ به شما کمک می‌کند رفتاری متناسب با این الگوها ارائه دهید و بیشترین بازدید و فیدبک نصیب شما شود. در این مقاله به مهمترین نکات مدیریت اینستاگرام اشاره می‌کنیم:

روابط شما و اثربخشی آن

این روزها بر کسی پوشیده نیست که اکسپلور و فید صفحه اصلی اینستاگرام برای همه کاربران نتیجه یکسان را نمایش نمی‌دهد و کاملا شخصی‌سازی شده است.

 یکی از مواردی که کمک می‌کند پست شما بیشتر به بقیه نمایش داده شود، تعامل شما با بقیه دوستان و عکس مشترک با آنهاست. بنابراین اولویت نمایش شما با این افراد یعنی دوستان پرتعامل با شماست.

 در کل اینستاگرام تعامل و گفتگو با کاربران را بسیار ارزشمند می‌داند و به معنای واقعی سعی در ساختن شبکه اجتماعی بر مبنا تعاملات انسانی دارد.

تحلیل و آنالیز رفتاری گذشته شما

مورد بعدی که در پست‌های توسط اینستاگرام بررسی می شود علاقه مندی‌های شماست.

بطور مثال وقتی شما برروی یک کیک بیشتر مکث می‌کنید و چند کیک لایک شده در سابقه اینستاگرام شما باشد هر عکس جدیدی با این موضوع را بلافاصله در فید و اکسپلور خود مشاهده خواهید کرد.

شادوبن

باتوجه به موارد اشاره شده حتما متوجه شده‌اید که چیزی به اسم جریمه و یا شدوبن وجود خارجی ندارد.

دلیل اینکه شما حتی به دوستان خود نمایش داده نمی‌شوید را باید در تعامل پایین خود با بقیه، انتشار پست غیر محبوب و نرخ تعامل پایین به نسبت فالوور در پیج خود بیابید.

وریفای شدن و تیک آبی

شایعه بعدی دریافت تیک آبی و افزایش لایک و کامنت است که هیچ ارتباطی به هم ندارند. به گفته اینستاگرام تیک آبی تنها سعی در نشان دادن پیج اصلی و کمک به جستجوی کاربران است.

تبلیغات اینستاگرام یا پروموشن

تبلیغات هدفمند و مرتبط هم درصورتی که باعث افزایش تعامل و فالوور واقعی باشد می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا شما محتوای مورد علاقه کاربران را با سرعت بیشتری به دست مخاطبین می‌رسانید.

برهمین اساس افزایش فالوور با روش‌های غیرمعمول که عموما تاثیری بر نرخ تعامل پیج ندارند منجر به کمتر دیده شدن و ضرر زدن در بلندمدت خواهد شد.

برخی شرکت‌ها هستند که با ارایه بسته های خرید فالوور سعی در بالابردن میزان نرخ درگیر شما هستند که این راه‌ شاید بتواند به شما کمک کند.

ساخت و تهیه انواع محتوا

استفاده از انواع محتوا مانند ویدیو و پادکست تصویری و یا اینفوگرافیک منجر به ماندن بیشتر کاربران روی پستهای می‌شود و این یک نکته بسیار جذاب از نظر اینستاگرام است و نباید از آن غافل شد.

افزایش استفاده از لایو و استوری

یکی دیگر از اشتباهات شرکت‌های در مدیریت سوشال مدیا استفاده از لایو و استوری به منظور افزایش فالوور و بازدید است.

(طبق تجربه شخصی من افزایش بازدید استوری و لایو در صورت استفاده از نکات درست و اصول که نیاز کاربر را رفع کند بسیار عالی خواهد بود)

 ولی این موارد هیچ تاثیر مستقیمی بر روی افزایش تعامل کاربران جدید با شما ندارند و تنها برای راضی نگه داشتن کاربران قدیمی از آن باید استفاده شود.

اینطور نیست که پیجی که استوری زیاد منتشر می‌کند از نظر اینستاگرام لزوما جذاب باشد و به کاربران پیشنهاد دهد.

و در آخر پیشنهاد می‌کنم حتما کاربران خود را به فعال کردن نوتیفیکشن پست‌های خود دعوت کنید.

منبع :  Hootsuite ولی با کمی تغییر و تلخیص

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید