خانه پینترست اهمیت پینترست در بازاریابی کسب و کارها

اهمیت پینترست در بازاریابی کسب و کارها

۰
اهمیت پینترست در بازاریابی کسب و کارها

از مهم ترین فعالیت های هر کسب و کاری بازاریابی است. اکنون که در قرن 21 زندگی می کنیم، بی شک شبکه های اجتماعی از تاثیر گذارترین ابزارها در زندگی روزمره بشر شده اند. بازاریابی پینترست می تواند از مهم ترین عامل موفقیت های هر کسب و کاری باشد. اکنون شبکه های اجتماعی از جمله پینترست مورد استفاده بسیاری از فعالان حوزه کسب و کار شده است. از مزایای این ابزار نزدیک شدن به مخاطبان و انعطاف پذیری در برقراری ارتباط با آن هاست.

نام پینترست شاید بارها به گوشتان خورده است. اکنون می خواهیم با جزئیات بیشتری این ابزار ارتباطی را بررسی کنیم.

بازاریابی پینترست

پینترست و شبکه ای در حال پیشرفت

پینترست یکی از شبکه های درحال گسترش بصری است. این پلت فرم فضایی سرشار از ایده است که هر روزه میلیون ها بازدید کننده را با خود همراه می کند. پینترست کار خود را در سال 2010 آغاز کرد و تاکنون بیش از 250 میلیون کاربر فعال به صورت ماهیانه دارد. اما بازاریابی پینترست چیست و چگونه می توان از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کرد؟

بیشتر بخوانید:

بازاریابی پینترست چیست

پینترست همچون دنیای آلبوم هایی است که هرکدام حرفی برای گفتن دارند و به اشتراک گذاشته می شوند. عکس بیشتر از هر محتوایی گویای همه چیز است و اینکه در جذب مخاطب توانایی بیشتری دارد حرفی نیست. اگر به جست و جوی هر چیزی که از ذهنتان عبور می کند بپردازید قطعا نتیجه ای برای شما نشان داده خواهد شد. اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید ولی نمی دانید چگونه و از کجا ایده بگیرید، قطعا پینترست به کمک شما می آید و اینقدر ایده های خلاقانه و متناسب با هر سلیقه دارد که مطمئنا شما را دست خالی نمی گذارد.

معرفی مختصر پینترست

همانطور که گفتیم پینترست پلتفرمی برای به اشتراک گذاری ایده های خلاقانه است. این شبکه اجتماعی به دو صورت وبسایت و اپلیکیشن قابل دسترسی است. کلمه pintrest از دو کلمه مجزا pin به معنای پونز و interest به معنای علاقه تشکیل شده است. این به این معناست که شما می توانید محتوای خود را که در قالب عکس و یا فیلم است به بورد اختصاصی هر موضوع بچسبانید.

بهتر است چند با چند اصطلاح در پینترست آشنا شویم:

  • Pin : عکسی که آپلود شده است .
  • PinBoard : عکس هایی که مربوط به یک کلمه کلیدی هستند.
  • Pinning : به اشتراک گذاری تصاویر .
  • Repin  : پست مجدد پین هایی که مربوط به شخص دیگری است.
  • Pin Button : دکمه میانبر پینترست در سایت ها.
  • Pinner : شخصی که تصاویر را در پینترست آپلود می کند.
  • Mention : تگ کردن شخصی زیر یک مطلب.
  • Promoted Pins : مطالب کمپانی با پرداخت هزینه در صدر نتایج قرار می گیرد.
  • Rich Pins : پین هایی که اطلاعات بیشتری در زمینه قیمت در اختیار مخاطب قرار می دهند.
  • Source Pin : آدرس وبسایتی که مطلب از آن پین شده است.

با ایجاد بورد در پینرست این امکان را به مخاطبین می دهید که هنگام عبور از صفحه شما با نوع برند و محتوای کسب و کار شما آشنا شوند. عکس های به اشتراک گذاشته شده در بورد های پینترست همگی می توانند مربوط به کسب و کار شما یا مربوط به کسب  و کار دیگر باشد.

اگر تعدادی از عکس ها را در یک بورد قرار دهید این گونه مخاطبان راحت تر به مطالب و عکس های دلخواه خود دست می یابند و می توانند یک یا همه بورد های شما را دنبال کنند. نظام مند کردن پین ها می تواند تاثیر بسزایی در حوزه کاری شما داشته باشد.

پینترست همانند یک موتور جست و جو گر عمل می کند. تعداد زیادی از کاربران برای یافتن مطالب مورد نیاز خود به دنبال کلمات کلیدی هستند. پس یکی از وظایف ما در بازاریابی پینترست برای بازدهی بیشتر ذکر عناوین مرتبط و جذاب با پین ها است.

 یکی از سیگنال های قوی که معمولا نادیده گرفته می شود و نقش پر رنگی در بازاریابی پینترست دارد درگیر کردن مخاطبان و اظهار نظرات آن ها از طریق پین است. افرادی که نظرات خود را درج می کنند معمولا قصد دارند که با برند شما آشنا شوند و به دنبال پاسخی برای اظهار نظرات خود هستند. این فرایند نتیجه ای دارد که به رشد کسب و کار و وفاداری مخاطبان و مشتریان شما کمک می کند.

مزیت پینترست برای بازاریابی کسب و کارها

مزیتی که باید برای بازاریابی پینترست در نظر گرفت لینک شدن پین ها به وبسایت است و از این نظر بستر مناسبی برای جذب ترافیک سایت شما است. میلیون ها بازدید کننده به صورت ماهیانه از پینترست دیدن می کنند پس این تعداد بازدید کننده می تواند تاثیر فوق العاده ای در فروش محصولات و خدمات هر کمپانی داشته باشد. پس از تنظیم پینترست و قرار دادن عکس، باید سایت خود را بهبود بخشید چون مخاطب با یک کلیک روی عکس، به سایت شما هدایت می شود.

مخاطبان پینترستی می توانند مشتری های واقعی  کسب و کار شما باشند چون طبق تحقیقات این افراد پول بیشتری را برای خرید خرج می کنند.

پینترست پلت فرمی است که بر پایه عکس بنا شده است پس باید اطمینان حاصل کنید که عکس های شما جذاب و با کیفیت بالا هستند. اگر به دنبال افزایش تعامل با مشتری هستید باید متن را به عکس های خود بیفزایید و از هشتگ گذاری غافل نشوید. تنها درج تصاویری از محصولات برای راضی نگه داشتن مخاطبان کافی نیست. مخاطب به دنبال آن است که محصولات را حین استفاده از آن ببینند. پس تمرکز بر فعالیت ها می تواند تاثیر بسزایی نسبت به تمرکز بر محصولات داشته باشد.

ایجاد صفحه کاری برای بازاریابی پینترست

برای شروع به کار در پینترست مانند هر شبکه اجتماعی دیگر، ابتدا باید یک صفحه راه اندازی کنید که این صفحه می تواند شخصی یا مربوط به کسب و کار باشد. حساب کاربری که به کسب و کار تبدیل شود دسترسی های بیشتری را برایتان فراهم میکند.

بازاریابی پینترست

پس از ایجاد حساب در پینترست، بهتر است عکسی از خود در پروفایلتان قرار دهید تا از این طریق برای مشتری قابل شناسایی باشید. فراموش نکنید که این کار در جذب فالوور موثر است.

 میتوانید در کادر درباره شما به طور مختصر مشخصات مربوط به کسب و کار و محتوای فعالیت های خود را وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات خود، وبسایت خود را به صفحه افزوده و سپس آن را تایید کنید.

بازاریابی پینترست

پینترست به عنوان یک شبکه مجازی در حال پیشرفت سکوی پرتاب خوبی برای کسب و کارهاست چون برخلاف دیگر شبکه ها به دور از حاشیه بوده و بر فعالیت خود تمرکز جدی دارد. اما منظم بودن بورد ها، خلاقیت ها، عکس های با کیفیت ، استفاد از رنگ و تقویت وبسایت مسلما در افزایش فالور و بازاریابی پینترست موثر است.

شما هر کسب و کاری که داشته باشید چه از نوع تولیدی چه خدماتی، می توانید فعالیت های خود را با تعداد زیادی از مخاطبان در دنیای بزرگ پینترست به اشتراک بگذارید. اکنون که از اهمیت پینترست آگاه شدید، این فرصت را غنیمت بشمارید.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here