لینکدین چیست؟ چگونه در Linkedin شروع به فعالیت کنیم؟

0
1393
لینکدین

لینکدین؟!! شاید شما هم هنگامی که برای اولین بار این اسم را می‌شنوید، شوکه شوید. سوالی در ذهن تان به وجود آید که لینکدین (linkedin) چیست؟ جای تعجب ندارد، اگر این سوال به وجود آید چرا که تازه ذهن تان را آماده کرده‌اید.

امروزه هر شبکه اجتماعی یا رسانه اجتماعی که به وجود می‌آید، دارای هدفی مشخص است.  برای مثال اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با محوریت اشترک گذاری عکس و ویدیو است یا توییتر که شبکه اجتماعی میکروبلاگی است که برای اخبار و محتوا به وجود آمده است. پس لینکدین نیز برای هدفی به وجود آمده است. در ابتدا به معرفی لینکدین می‌پردازیم و سپس به اجزای آن می‌پردازیم.

لینکدین چیست

لینکدین چیست؟

شبکه اجتماعی لینکدین  در سال 2003 توسط رید هافمن، معاون اجرایی سابق هیئت مدیره پی‌پال ((PayPal  با بیش از 300میلیون کاربر در 200 کشور و 170 صنعت پایه‌گذاری شد. بر طبق گفته خود هافمن، 27 درصد از اعضای لینکدین استخدام می‌شوند.

در ژوئن 2016 شرکت لینکدین اعلام کرد که مایکروسافت غول دنیای کامپیوتر، لینکدین را به قیمت 26 میلیون دلار خریداری کرده است. همچنین در همین سال اعلام شد که بیش از 467 میلیون کاربر دارد که این این مقدار اندکی بیش از 106میلیون از آنها جز فعالان این سایت هستند.

لینکدین به عنوان یک شبکه اجتماعی شناخته می‌شود. هدف این سایت علاوه بر معرفی و رونق کسب و کارها، ارتباط سازی بین متخصصین حوزه‌های محتلف نیز است. ثبت نام کنید، صفحه مخصوص به خود را بسازید و با افرادی که می‌شناسید یا مخصصین حقیقی هستند، ارتباط برقرار کنید.

شما می‌توانید فکر کنید که لینکدین یک تکنولوژی پیشرفته در برابر ارتباط سازی سنتی است، جایی که شما به صورتی خصوصی متخصصان را ملاقات کرده، در مورد شغل و فعالیت‌تان صحبت کرده و کارت ویزیت می‌دهید. لینکدین نیز این‌چنین است اما به صورت مجازی.

معمولا linkedin را نیز به عنوان یک رزومه آنلاین هر شخص به‌شمار می‌آورند. اشخاص در آن از سوابق کاری، مهارت‌ها، توانایی‌ها و هر آنچه که روزمه آنها را پربارتر کند، قرار می‌دهند. همچنین افراد می‌توانند محتواهایی مرتبط با حوزه فعالیت خود یا هر حوزه تخصصی دیگر را به اشتراک گذاشته یا ببینند.

بدین صورت، کارفرمایان می‌توانند این روزمه‌های آنلاین را دیده و فرد مورد نظر خود را انتخاب کنند. شرکت‌ها نیز با راه‌اندازی صفحات اختصاصی خود علاوه بر معرفی و اشتراک گذاری، می‌توانند در قسمت jobs با قراردادن موقعیت‌های شغلی مورد نیاز خود، اقدام به جذب نیرو کنند.

چگونه  در لینکدین شروع به فعالیت کنید؟

فعالیت لینکدین نیز همانند شبکه های اجتماعی دیگر است. نیاز به محتوا، فعالیت، ارتباط سازی و… دارد البته با این تفاوت که مخاطب شما در این فضا، متخصصان و کسب و کارها هستند. با رعایت نکات زیر می‌توانید فعالیت در لینکدین را شروع کنید:

لینکدین
  1. پروفایل تان را تکمیل کنید.
    پس از اینکه در لینکدین ثبت نام کردید. اولین صحنه‌ای که با آن آشنا می‌شوید قسمت پروفایل شخصی‌تان است. بهترین کار این است که آن را به صورت کامل و صحیح کامل کنید چراکه گفتیم به لینکدین به عنوان یک رزومه آنلاین نیز دیده می‌شود. اطلاعاتی که باید در این قسمت پر کنید شامل موارد زیر است:
    • نام و نام خانوادگی ( انگلیسی یا فارسی)
    • قراردادن عکس پروفایل
    • نوشتن متنی درباره خودتان (Aboute)
    • سوابق کاری (Experience)
    • سوابق تحصیلی (Education)
    • توانایی و مهارت‌ها (Skills and Endiorsements)
    • جوایز و افتخارات
  2. ارتباط یا conenection با دیگران برقرار کنید.
    گفتیم که یکی از اهداف لینکدین ارتباط برقرار کردن با دیگران و متخصصین حوزه خود یا حوزه‌های دیگر است. پس از سعی که با برقرارd ارتباط با دیگران، آنها را به سمت صفحه خود هدایت کنید. برای  اینکار دکمه connection که در زیر اسم فرد یا در صفحه پروفایل آنها وجود دارد، کلیک کنید. آنها باید شما را قبول کنند.
  3. 3-      از قابلیت Company Page  استفاده کنید.
    Company Page  به افراد این اجازه را می‌دهد که برای شرکت و سازمان‌ خود صفحه به خصوص درست کنند. برای ایجاد صفحه شرکت لینکدین کافی است که به صفحه پروفایل خود رجوع کرده و قسمت Work در سمت راست و بالای پروفایل خود را کلیک کرده و آخرین گزینه به نام Creat a Company Page  را بزنید. بسته به نوع ماهیت کسب و کار خود، گزینه درست را انتخاب کنید. سپس اطلاعات خواسته شده در این قسمت را پر کنید و در آخر گزینه Creat Page را بزنید تا صفحه شرکت شما ساخته شود.
  4. URL مختص لینکدین خود را بسازید.
    از امکاناتی که لینکدین به شما می‌دهد این است که شما می‌توانید برای پروفایل خود یک آدرس یا URL اختصاصی داشته باشید. تاکید می کنیم که حتما یک آدرس اختصاصی برای صفحه خود بسازید. پس از آن که وارد پروفایل خود شدید در سمت راست آن، گزینه Edit public profile & URL کلیک کرده و در قسمت Public profile settings به پایین صفحه تا به گزینه Edit your custom URL برسید. برروی علامت مداد کلیک و آدرس مدنظر خود را وارد کنید.
    1. سعی کنید آدرس شما نام و نام خانوادگی کامل شما یا نام کسب و کارتان باشد.
    1. سعی کنید آدرس لینکدین شما با آدرس سایر شبکه‌های اجتماعی‌تان یکسان باشد.
  5. به دنبال گروه های لینکدین بگردید.
    از دیگر موارد مثبت لینکدین می‌توان به تشکیل گروه‌های مختلف برای ارتباط سازی یا تبادل اطلاعات اشاره کرد. با عضویت و فعالیت مستمر در این گروه‌ها می‌توانید به تجارت مختلف دست پیدا کنید یا با افراد بیشتر و جدیدتر آشنا شوید و این گروه دایره ارتباط خود را افزایش دهید.
    برای عضویت در این گروه‌ها دو کار می‌توانید انجام دهید:
    1. در بخش Home  لینکدین می‌توانید بر روی گزینه Group بزنید و گرو‌ه‌های مرتبط را پیدا کنید.
    1. در همین بخش در قسمت سرچ، کلمه مناسب را جست و جو کنید و در بخش فیلتر، Group را انتخاب کنید.
  6. مقاله بنویسید.
    زمانی که می‌خواهید در مورد یک موضوع به صورت تخصصی و کامل توضیح دهید بهتر است درمورد آن یک مقاله بنویسید. نوشتن مقاله در لینکدین این امکان را به شما می‌دهد که بیشتر خودتان نشان دهید، فعالیت یا کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید. یک نکته فراموش نکنید اینکه هدف LinkedIn با سایر شبکه های اجتماعی تفاوت دارد. مقاله‌ای هم که می‌خواهید به اشتراک بگذارید نباید غیرتخصصی باشد.
    سعی کنید که هر چند وقت یک بار مقاله‌ای را در صفحه خود قرار دهید. کلمات کلیدی هدف یا مرتبط با کسب و کار خود را در آن به کار ببرید. علاوه بر اینکه مقاله شما را بهینه می‌کند، به لحاظ نکات سئو نیز موثر واقع می‌شود. برای ارسال مقاله، در بخش Home  و قسمت ارسال پست بر روی Write an article on LinkedIn کلیک کنید.
  7. هشتگ یا هشتگ های مرتبط را دنبال کنید.
    شبکه اجتماعی لینکدین همانند اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که هشتگ فالو یا دنبال کنید. فالو کردن هشتگ مرتبط با کسب و کار یا فعالیت شما باعث می‌شود که از پست‌ها یا مقالات جدید باخبر شوید و ببینید که افراد حوزه فعالیت تان در مورد چه موضوعاتی بحث و پست ارسال می‌کنند.

پایان‌بندی

بسیاری از افرادی هنوز بر موثر بودن لینکدین در رونق خود یا کسب و کارشان واقف نیستند و همیشه این سوال را می‌پرسند آیا لینکدین برای کسب و کار من خوب است؟ ما می‌گوییم بله. چرا؟

چون لینکدین مملو از متخصصین و مشاوران کسب و کار است که می‌توانند به شما در رونق آن کمک کنند. علاوه بر آن شما می‌توانید با ارتباط سازی خود را معرفی کنید. به خصوص اگر مخاطبین هدف شما کسب و کارها یا خود متخصصین باشد و لینکدین بهترین فضا برای بازاریابی B2B است.

پاسخ دهید

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید